Sunday, January 29, 2012

Tiada lagi waris tertua...

Tanggal 27 Jan 2012 ( Jumaat ), jam 4.35 petang , aku dikhabarkan tentang pemergiaan waris tertua disebelah bapaku untuk selama-lamaya setelah terlantar dikamar ICU selama 19 hari.
Aku berkesempatan menatap wajahnya buat kali terakhir dikala hayatnya masih dikandung badan dua hari sebelumnya , Alhamdullilah taklah rasa terkilan sangat dihati ini .
Usia beliau disaat roh dipisahkan dari jasad adalah 97 tahun.
Kita semua akan dikembalikan kepadaNya pada suatu ketika nanti , PASTI . Namun cara dan kaedahnya sahaja yang kita tidak pasti bagaimana. Justeru itu , maka kita seharusnya sentiasa peka dan sedar tentang apa yang kita perlakukan dialam maya ini , semuga jalan untuk kita menuju kesana adalah jalan yang di redhaiNya . Amin.
Tujuan ku bentangkan maklumat ini adalah dalam rangka untuk ku memperingati diriku yang kerdil lagi hina Tiada apa yang ingin dibangga dan disohorkan sekiranya sehari-harian hidup ini dipenuhi dengan perkara-perkara yang tidak meningkatkan tahap keimanan dan keesaan kita terhadap Rabb yang kita sembah. Semuga apa yang berlaku dikeliling , kita jadikan contoh teladan dan peringatan untuk diambil pengajaran dan diberi kesedaran terhadapa diri ini.

1 comment:

  1. Tegur menegur kearah kebaikan walaupun pahit tapi perlu diterima dengan hati yang redha.

    ReplyDelete